Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Návraty do dětství aneb proč nejsme soběstační..

Základem dnešní doby je soběstačnost, ale soběstační, nejsme už vůbec v ničem. Jsme rozmazlení a závislí na komfortu, službách až do domu a rychlosti všeho, co si zamaneme.

Ty nejdůležitější věci v životě, však nikdy rychle nevzniknou. Zkuste rychle založit rodinu nebo partnerský vztah, rychle vybudovat firmu nebo rychle vychovat děti.

Ty nejdůležitější věci v životě, vyžadují trpělivost, práci a čas.

Jsem vděčná, že v dětství jsme ještě nežili rychle ani online.

Všechny ty cesty na chalupě v Krkonoších, kde jsem vyrůstala, byly prostě kouzelné.

Ať už jsme pásly krávy nebo jeli na kole pár kilometrů do obchodu, aby nám babička následně uvařila něco dobrého nebo, abychom mohli jít zase blbnout.

S bratránkem jsme se vyřádili hodně, ikdyž vůdce jsem byla já

Nevím proč, ale celé dětství jsem se strašně prala s klukama, samozřejmě a všem jsem to nandávala.

Často přiběhla teta za mojí mámou, že David ode mě dostal nakládačku.

Je fakt, že k praní nás hodně burcoval strýc, který nebyl zrovna ten nejlepší člověk pod sluncem.

Kromě hraní a praní, jsme ale i pracovali.

Táta mě naučil skoro všechno. Opravit něco v domácnosti, natřít plot, okopat brambory nebo uvařit bramboračku.

Táta prostě dokázal opravit a vyřešit úplně všechno.

Dneska s každou blbostí někam letíme, neopravujeme a na něco opravny už ani nejsou.

Jenom spotřebováváme a divíme se jak jsem na všem závislí.

Myslím, že jsme závislí, protože ekonomický růst prostě všechno nevyřeší.

Ta křivka se vždy otočí a najednou jsou tu proměnné, které nikdo nečekal.

Škoda, že i já jsem závislá třeba na Praze, kterou neumím opustit.

Na těch malostranských uličkách a rozkvetlém Petříně, na přeskakování z tramvaje do tramvaje, na tom nekončícím lidském ruchu.

Člověk se nemůže vrátit do dětství, právě proto, že už dospěl.

A dětské kulisy, by už vnímal dospělýma očima.

V něčem, si chci ale dětskou duši zachovat.

Třeba v nadšení objevovat něco nového nebo bezprostřednosti.

Pokud něco miluji nejvíce na dětech, se kterými pracuji, tak je to právě jejich dětská bezprostřednost.

Vždycky řeknou, co si myslí.

Nehrají žádné naše dospělé hry na předstírání, polopravdy nebo lži.

Moje nejlepší kamarádka, která už nežije vždycky říkala, že se mnou je strašně "těžké", protože vždy říkám, co si opravdu myslím.

Měla hodně přátel, ale říkala, že lidé umí být upřímní velice málo.

Nechci se považovat za nějaký vzor či skvost, ale já prostě lhát neumím.

I když někdy, bych si přála umět lhát.

Možná by byl můj život v něčem jednodušší..

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Blanka Fay | úterý 3.5.2022 15:08 | karma článku: 0 | přečteno: 92x
  • Další články autora

Blanka Fay

Vyzdvihovat Ivetu Bartošovou až po její smrti je holým pokrytectvím...

V době kdy jsem studovala Mediální komunikaci na vysoké škole články o Ivetě Bartošové plnily každý bulvár. Po svatbě, s dnes již zesnulým producentem Pomejem, mi jí bylo hodně líto.

10.4.2024 v 14:35 | Karma: 35,34 | Přečteno: 3416x | Diskuse| Kultura

Blanka Fay

Jan Bendig by si měl nejspíš začít sypat popel na hlavu..

Bylo to domluvené nebo nebylo? Tak tuhle otázku, si v listopadu po incidentu s moukou během večera Českého Slavíka, dost lidí pokládalo.

23.2.2024 v 15:15 | Karma: 32,10 | Přečteno: 2625x | Diskuse| Společnost

Blanka Fay

Heterosexuálové děti mít mohou, ale gayům děti zakážeme?

Po světe chodí spoustu dospělých, kteří své rodičovství nějak nezvládli. Kdyby ano, tak by nebyli plné kojenecké ústavy, dětské domovy či každou chvilku někdo neodložil své dítě do babyboxu.

11.2.2024 v 8:24 | Karma: 29,60 | Přečteno: 3778x | Diskuse| Společnost

Blanka Fay

Největší parťák mého života aneb když máte nemocného psa..

Včera jsem se svým psím kámošem bohužel zase byla na veterinární klinice. Před vánoci jsem ho doma našla doslova v krvi a teď se mu to zase začalo vracet.

6.2.2024 v 16:13 | Karma: 23,71 | Přečteno: 596x | Diskuse| Osobní

Blanka Fay

Nandej to tomu Soukupovi aneb šílenost jménem Clash of the Stars..

Show Clash of the Stars získává stále více na popularitě. Na včerejší 7 show v pořadí si do sportovní haly pražské Sparty v Praze koupilo lístky přes deset tisíc lidí.

28.1.2024 v 10:47 | Karma: 17,65 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Byl milý, říkají sousedé o atentátníkovi. Jeho byt s ním prohledalo komando

17. května 2024  11:41

Sousedé atentátníka, jenž postřelil slovenského premiéra Roberta Fica, se shodují, že Juraj C. byl...

Do Gazy dorazily po americkém provizorním molu první kamiony s pomocí

17. května 2024  11:12

Do Pásma Gazy se ráno dostaly první dodávky humanitární pomocí přes provizorní molo, které tam ve...

Muž ve Francii se pokusil podpálit synagogu, policisté ho zastřelili

17. května 2024  9:50,  aktualizováno  11:11

Policie v Rouenu na severu Francie v pátek ráno zastřelila muže, který se pokoušel podpálit...

Opilý muž si ohříval jídlo a usnul. Policisté se do bytu dostali beranidlem

17. května 2024  11:06

Dramatickou službu měli dva ostravští policisté. Beranidlem se museli dostat do bytu v obvodu...

  • Počet článků 399
  • Celková karma 33,72
  • Průměrná čtenost 3894x
 

Jsem věřící písničkářka, textařka, skladatelka a klavíristka. Vystudovala jsem magisterský obor sociální  a mediální komunikace a hru na klavír. 

blankafay.cz | písničkářka, textařka a klavíristka..