Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JG

Kdysi jsem slyšela pána s rakovinou vyprávět vtip o "rakovi" - někdy je to prostě tak, že se člověk dokáže povznést nad danou problematiku a vzít to s humorem i když se ho to bolestně týká. Je to lepší, než být zapšklý a vše odsuzující. Já vtipy o holokaustu nedělám - nemám to ráda, ale neodsuzuji lidi, kteří je čas od času udělají, i černý humor prostě k životu patří. Krásné dny a hodně zdraví paní Blanko:-)

3 0
možnosti
IL

I43v51a87n30a 54L20a87n88c29e

10. 1. 2023 13:13

Neviděla jsem show pana Kozuba, ale čtu malou knížečku: je to vyprávění pana Dvořáka o svém dětství a svých začátcích, zajímavé a jeho humor mne vždycky bavil, milý a inteligentní. Krásně si hrál se slovyR^. A pan Menšík nemá konkurenciR^

1 0
možnosti
Foto

Podle mého ten vtip není rasistický, jen využívá rasismu.

Spíše než cokoli jiného jde o vkus, který se někomu holt líbí a někomu holt ne.

Stand up komedie je kulturní formát, ať si o tom myslíme co kdo chceme, a jako takový má nárok na nadsázku, humor - třeba nekorektní nebo černý, ale je to tak. A kdo má rozhodovat o tom co je a co není "vhodné"?

Buď se to líbí a pak si to publikum najde, nebo to bude propadák a skončí na smetišti. Nic víc nic míň.

4 0
možnosti
JL

J50a54n 65L78e19d60e78c94k92ý

10. 1. 2023 10:34

Ten vrátný to řek jasně

0 0
možnosti
LT

Víte, ono s vtipy je to takové občas na hraně. Ano, pominu to, jak již níže zmiňovala paní Hasníková, že vtip byl původně o zájezdu Židů a zaměřme se na podobné vtipy.

Mnoho lidí argumentuje tím, jak by se Češi stavěli k vtipům kupříkladu o Lidicích. Ale i ty existují a kupodivu jsem si nevšiml spousty rozhořčených článků. Ano, vtip (zvláště černý humor) nemusí sednout každému. Není to tím, že by dotyčný neměl kupříkladu smysl pro humor, jen prostě podobný humor nemusí. Ale opravdu tak nějak nevidím důvod, proč z toho dělat takovou aféru.

Mimochodem, znáte tyto dva vtipy?

V hospodě v Newcastlu sedí německý tirák a rýpe, jak jsou britští řidiči pomalí.

„Já naložím náklad v Hamburku, projedu Holandsko, Belgii, vyložím náklad v Newcastlu a do dvou dnů jsem zpátky v Hamburku.“ Děda sedící u sousedního stolu povídá:

„To já jsem za svejch mladejch let ráno naložil náklad v Newcastlu, dopoledne jsem ho vyložil v Hamburku a ještě jsem to stihl zpátky do Newcastlu na oběd.“

„Vážně?“, zarazí se Němec, „a co jste to řídil?“

Děda suše ucedí: „Lancaster.“

4 0
možnosti
LT

Němečtí dispečeři ve Frankfurtu jsou považováni za netrpělivé. Očekávají, že budete vědět, kde je vaše místo pro nastupování, ale i že tam dojedete bez podpory věže. Tento rozhovor zachytili v Pan Am 747:

Speedbird 206: "Dobrý den, Frankfurte, Speedbird 206 opustil přistávací dráhu."

Pozemní středisko: "Guten Morgen. Jeď na svoje místo."

Velký British Airways 747 vjel na hlavní dráhu a zastavil.

Pozemní kontrola: "Speedbirde, víš, kam máš jet?"

Speedbird 206: "Moment, kontrolo, hledám moje místo."

Pozemní středisko (arogantně): "Speedbird 206, copak jste nikdy nebyl ve Frankfurtu?"

Speedbird 206 (klidně): "Byl, v roce 1944, ale v jiném Boeningu, a jen jsem tu něco shazoval a nezastavoval se!"

Co myslíte, mohou se také říkat? Dle mého názoru jsou z podobného soudku, pokud si vlastně uvědomíte, co se při tom dělo. A nezaznamenal jsem, že by kolem toho bylo takové "haló", jak při vtipu pana Kozuby.

Ano, jeho vtip už je poněkud vyčpělý, o tom žádná, ale dělat z toho podobnou aféru? Ale no tak, to bychom opravdu museli přestat úplně vyprávět vtipy.

2 0
možnosti
Foto

J18a79n 67Š17i76k

10. 1. 2023 8:30

Jde o vtip a podle mě není rasistický, i když to někdo bude vidět jinak. Ale, když píšete to srovnání s Menšíkem, tak máte pravdu. Kozubův vtip je trapný, necitlivý a o nějakém inteligentním hovoru se dá v jeho případě těžko hovořit. Holt i tupé vtipy vyprodávají arény, když se podíváte na takový Fylm tak taková zábava momentálně u nás letí. Kvalita se měří počtem kliknutí a diváků, ale tak to není. Hezký den

4 0
možnosti
MB

Vyprodat halu O2? Nepochybný úspěch. Opakovat to ještě jednou? Neuvěřitelné! Já osobně Kozubovu tvorbu nepochopil. Např. vyznává jej moje dcera. Zmiňovaný vtip je zcela otřepaný, k využití jakkoliv - komukoliv. Zcela vyčpěl, nevěnuji mu pozornost...

Přesto neodsuzuji, vnímám - Lidé se chtějí bavit. Jakési prachy mají a trh funguje. Poptávka tedy je. Není to můj šálek čaje. Pořád mi to přijde rozumnější, jako třeba na Nohavica. Ten zase hlásá, že se narodil a umře v komunismu. Pro mne "Smutný muž", cosi jako Bašta. Má pravdu, plaketu vlastní. Kozub si ruku s masovým vrahem nepodal. Ani do Berlína nejel ...

Jak říkám, rovněž neodsuzuji. I zajímavé - nevím zda-li by bard arenu 2x vyprodal. Třeba to zkusí? Pořád je to o volbě. Já si vybral. Zůstanu u svého Lábuse a Kaisera.Držím se jich, jako to klíště Zdeňka Srstky ... :-)

4 0
možnosti
AT

Nechci nijak tlumit vaše spravedlivé rozhořčení, ale až opadne adrenalin, zkuste se nad tím vtipem zamyslet. Podle mě nijak Romy (ani původně Židy) neuráží. To je tak, když někdo nereaguje na smysl vtipu ale jen na klíčová slova.

7 0
možnosti
Foto

Neberte to prosím osobně, ale takovéto přístupy jsou pro mě ukázkou takové té typické české malosti. Na jednu stranu se strašně cpeme na Západ, a na stranu druhou nejsme schopni přijmout vtip. "Take a joke" se tomu říká. Přál bych vám poslechnout si takového Jimmyho Carra v ultra-korektní Velké Británii. Ten je tam středem stand-up comedy a mnoha panel shows, ale kdyby lidé smýšlející jako vy slyšeli jeho vtipy, nejspíš by je trefil šlak. Přesto je tam velmi populární a je ho všude plno (a dokonce si ještě veřejně dělá legraci z toho, jak se snažil oblafnout stát na daních).

Jsou záležitosti, s jakými je možno se vyrovnat pouze pomocí humoru. Je k tomu potřeba nadhled a určitý typ kosmopolitního, moderního západního uvažování. A nesejde v tomto případě na tom, jestli má někdo předky zahynuvší v koncentráku atd.; jde zkrátka o vtipy (a vody už uplynulo dost). Nikdo rozumný to nebere vážně.

Píšete, že vše má své hranice. A kdo je určuje? Nechtělo by to nějaký nový zákon? Vsadil bych se, že takový Rakušan by se do toho pustil s vervou.

Píšete, dělat si legraci z koncentráků. Já bych řekl, že legraci si člověk může dělat z čehokoli. To ale automaticky neznamená, že tu věc znevažuje.

Píšete, urážet Židy, Romy... ještě jednou, dělat si z něčeho legraci neznamená to urážet. Koneckonců legrace tady není dělána z nich, nýbrž z jejich utrpení, a to způsobil někdo jiný, že ano.

A vzhledem k tomu, že historie lidstva je historií krveprolití, bylo by zde panečku velmi málo témat, o nichž lze vtipkovat, že?

Takže ještě jednou – nic ve zlém; přál bych vám víc nadhledu, koukněte na nějakou zahraniční stand-up a neberte všechno tak vážně. S úzkoprsostí se člověk daleko nedostane. Take a joke.

Hezký den.

11 0
možnosti
MS

V zásadě souhlas. Bohužel a blog IDnes to skvěle potvrzuje tu vyčítanou úzkoprsost projevují sami vtipálci v okamžiku, kdy někdo jejich vtipálkovství použije na ně a oni ochutnají vlastní medicínu.

A krásná ukázka úzkoprsosti jsou hony na Karla Trčálka.

Já tvrdím "každý svého štěstí strůjcem" a platí to jak pro oběť černého humoru, tak i jeho autora.

Vzpomínáte na Charlie Hebdo? Muslimové se určitě pobavili následnou reakcí ve stylu jejich verze černého humoru. Čili tady máte to určování hranic. Tím netvrdím, že pan Banga s Pavlátem půjdou automaticky vystřílet O2. Jen poukazuju na fakt a tento článek je další důkaz: Každá akce, vyvolá reakci.

1 0
možnosti
ZZ

Jste trapná, když se tak rozezlíte nad pouhým vtipem !

:-P

1 3
možnosti
MS

Je to jen důkaz jiného vkusu na černý humor. Mě by například pobavilo, kdyby si Štěpána vyhlídla parta cikánů.

A když ten vkus na černý humor vezmu obecně, někoho jiného by zase pobavilo, kdyby reakce byla jako po karikatuře v Charlie Hebdo. Udělaly by se posty "Je suis O2", osvětlily by se budovy v modrobílé barvě.....prostě černý humor.

1 0
možnosti
  • Počet článků 399
  • Celková karma 25,45
  • Průměrná čtenost 3894x
 

Jsem věřící písničkářka, textařka, skladatelka a klavíristka. Vystudovala jsem magisterský obor sociální  a mediální komunikace a hru na klavír. 

blankafay.cz | písničkářka, textařka a klavíristka..