Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak se žije s dlouhodobou nemocí..

Tenhle blog bude osobní, i když bych před ním nejraději utekla. Nikdo rád nepřizná, že nepatří mezi ty super úspěšné jedince, co pracují, cestují a dělají si, co chtějí.

Bohužel nepatřím ani mezi většinu, co jen pracuje, řeší rodinu, děti nebo single rodiče, co řeší péči o jedno či více dětí a snaží se přežít covidovou apocalypsu.

Já bojuji celý rok. Skoro sedmdesát procent roku marodím, je mi příšerně,  nemám covid a snažím se udržet v duševní pohodě.

V pohodě, že vůbec necestuji k moři nebo na hory a můj největší výlet spočívá v procházce se psem po parku, když mi je dobře. A pokud nemarodím, tak hlavně v létě, v několikakilometrovém treku třeba dolní Šárkou.

Covidová krize se mne nedotkla z jednoho důvodu. Já totiž žiju v izolaci poslední roky tolik, že když přišel covid, tak mi přišlo, že společnost zpomalila na moje tempo, že prostě nejde všechno hned a teď.

Největší oříšek při dlouhodobé nemoci, kromě nezblbnutí z izolace, nelitování se, nechtít být jako ti zdraví, co můžou "všechno", je uživit se.

Bez nemoci bych s tím neměla žádný problém, díky ní musím své pracovní aktivity přesouvat na online formu, což se mi moc nelíbí.

A hlavně ti malí špunti, co je učím, jsou nejroztomilejší živě a živá výuka mne moc baví.

Můj běžný lékař mi vysvětlil, že moje tělo bojuje déle, než u běžného člověka. Někdo bojuje s virózou týden, já měsíc a následně za dva týdny hned něco zase chytnu. 

Nedokážu si představit, jak bych bojovala s covidem, který jsem díky Bohu zatím neměla.

Očkování nemám, protože nemám stabilní zdravotní stav pro jeho aplikaci.

Vážně obdivuji jaké nasazení lékaři, sestry a další pracovníci v českých nemocnicích a zdravotnických zařízeních vytvářejí, aby zachránili všechny, i ty, co se  o své zdraví třeba moc běžně nestarají.

Já si nezdravě žít nemůžu dovolit a ani jsem tak nikdy nežila. Nepiju, nekouřím, snažím se dostatečně spát a jíst zdravě. Pokud to jde, tak jsem venku nebo doma na běžeckém trenažeru.

No, teď aktuálně, spíš 3 týden v posteli.

Docela mne štvou lidi, co jsou vesměs zdraví a běží hned stávkovat kvůli nějakým opatřením.

Myslím, že opatření tu skoro žádná nejsou a jak říká jeden pan primář z nemocnice v západních Čechách. " V době epidemie, musí mít společné blaho přednost, před tím individuálním."

Já z covidu nepanikařím, ale snažím se nosit respirátor, tam kde se má, mýt si pravidelně ruce mýdlem a udržuji se v dobré náladě dobrými sitcomy či komediemi.

Ono vlastně při jakékoli nemoci je špatné začít panikařit. Jestli se uzdravíte, jak zaplatíte dál účty a jak to či ono.

Nejsem hrdinka, někdy panikařit začnu, hlavně ty složenky," krávy jedny zelený, nenažraný," jak se vtipně říká v Koljovi, vážně nepočkají.

Tak vám všem přeji sílu, ať už bojujete s covidem, s tím, že vám covid někoho blízkého vzal nebo s jakoukoli dlouhodobou nemocí,  třeba i duševního rázu.

Vím jaké to je, bojovat dlouhodobě, ale já to rozhodně nevzdávám.. :)

Autor: Blanka Fay | pondělí 10.1.2022 16:14 | karma článku: 23,58 | přečteno: 817x
  • Další články autora

Blanka Fay

Vyzdvihovat Ivetu Bartošovou až po její smrti je holým pokrytectvím...

V době kdy jsem studovala Mediální komunikaci na vysoké škole články o Ivetě Bartošové plnily každý bulvár. Po svatbě, s dnes již zesnulým producentem Pomejem, mi jí bylo hodně líto.

10.4.2024 v 14:35 | Karma: 35,34 | Přečteno: 3407x | Diskuse| Kultura

Blanka Fay

Jan Bendig by si měl nejspíš začít sypat popel na hlavu..

Bylo to domluvené nebo nebylo? Tak tuhle otázku, si v listopadu po incidentu s moukou během večera Českého Slavíka, dost lidí pokládalo.

23.2.2024 v 15:15 | Karma: 32,10 | Přečteno: 2622x | Diskuse| Společnost

Blanka Fay

Heterosexuálové děti mít mohou, ale gayům děti zakážeme?

Po světe chodí spoustu dospělých, kteří své rodičovství nějak nezvládli. Kdyby ano, tak by nebyli plné kojenecké ústavy, dětské domovy či každou chvilku někdo neodložil své dítě do babyboxu.

11.2.2024 v 8:24 | Karma: 29,60 | Přečteno: 3778x | Diskuse| Společnost

Blanka Fay

Největší parťák mého života aneb když máte nemocného psa..

Včera jsem se svým psím kámošem bohužel zase byla na veterinární klinice. Před vánoci jsem ho doma našla doslova v krvi a teď se mu to zase začalo vracet.

6.2.2024 v 16:13 | Karma: 23,71 | Přečteno: 596x | Diskuse| Osobní

Blanka Fay

Nandej to tomu Soukupovi aneb šílenost jménem Clash of the Stars..

Show Clash of the Stars získává stále více na popularitě. Na včerejší 7 show v pořadí si do sportovní haly pražské Sparty v Praze koupilo lístky přes deset tisíc lidí.

28.1.2024 v 10:47 | Karma: 17,65 | Přečteno: 659x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 399
  • Celková karma 27,68
  • Průměrná čtenost 3894x
 

Jsem věřící písničkářka, textařka, skladatelka a klavíristka. Vystudovala jsem magisterský obor sociální  a mediální komunikace a hru na klavír. 

blankafay.cz | písničkářka, textařka a klavíristka..