Čtvrtek 7. července 2022, svátek má Bohuslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 7. července 2022 Bohuslava

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P66e91t38r 58B23u82r68i49a72n 4891456894658

Proč chcete nutně léčit, nebo předělávat alkoholiky? Naprostá většina jich funguje normálně a jsou pro společnost přínosem.

0/0
20.1.2022 9:41
Foto

J70o40s22e81f 40K47o80š67í63č45e11k 7221875343330

Ano, toto je z valné části pravda, a já chválím zejména ty, co to vezmou opravdu hopem a po 20, 30 letech žíznivé kariéry se jim stane něco definitivního, kde se plně uplatní jejich vyčerpané rezervy. Stát ušetří na důchodu, a to i na invalidním. Jen houšť.

0/0
20.1.2022 10:08
Foto

P68e69t23r 60B98u41r78i14a24n 4901166414628

Pane Košíčku, já jsem alkoholik už 40 let a mezitím jsem vychoval 6 dětí, celou tu dobu pracoval a odváděl daně, pořídil si byt na hypotéku, téměř vždy měl dvě zaměstnání...kde je těch vašich 30 let teď?

Obávám se, že vy nevíte kdo je to alkoholik, ale o to zuřivěji o tom diskutujete.

0/0
20.1.2022 15:42
Foto

J63o59s71e85f 54K94o56š59í79č75e91k 7581155113130

No tak já chlastám od 25 let.... je mi 47... pravda je taková, že já vždycky alkohol zneužíval jako anestetikum - místo abych na úrazy poškozená záda cvičil, tak jsem chlastal. Ne moc, ale kdykoliv, když jsem zrovna nejel autem. Samozřejmě si člověk cosi jako závislost vypěstuje, včetně abstinenčních příznaků. Věkem mi to přestalo chutnat. Svého času jsem si myslel, že toto je alkoholismus. No, není. Alkoholici, které jsem znal, jsou už mrtví. Pokud jste skutečně alkoholik, pak jste mrtvý. Pokud nejste mrtvý, tak holt jen 30 let chlastáte. Ale to tady takhle chlastají všichni, že. Takže - žádné machrování.

0/0
20.1.2022 19:30
Foto

P79e12t75r 84B89u33r91i35a96n 4891346164288

Pane Košíčku, piju 40 let 30 piv týdně a k tomu kořalky. Tak co myslíte vy? Nejsou vaše uměle tabulky a názor trochu mimo?

0/0
22.1.2022 1:53
Foto

V14o14k72o24u67n 91V76l72a87d92i31m11i93r 8402758569878

Ano, obzvlaste ten jeden.;-D

0/0
20.1.2022 15:37
Foto

B54l79a81n27k82a 56F95a11y 1641703646339

vy pořád nechápete, že tady nejde jen alkoholismus, ale o závislostní chování se kterým může mít problém většina z nás, a nemyslím si, že alkoholik funguje a je pro společnost přínosem, to je velice cynické a absurdní..;-(

přečtěte si veřejný blog Deník alkoholičky paní Dufkové a tam uvidíte, co znamená "fungovat" a rozhodně myslím nechápete, co jsou to abstinenční příznaky a jak těžké je tenhle boj ustát..

0/0
20.1.2022 18:10
Foto

M81i85l66a52n 85Š96ť97a83s21t77n42ý 8808702915187

Alkoholik, který funguje normálně, není alkoholik, ale člověk s kladným vztahem k alkoholu, který se nikdy nestane otrokem své závislosti. Jinak by nemohl normálně fungovat. Přesně to bylo řečeno ve filmu Dobří holubi se vracejí: "Někteří lidé mohou chlastat celý život a nestanou se alkoholiky.":-)

0/0
20.1.2022 19:24
Foto

J53o82s94e92f 26K78o19š44í54č33e10k 7311565763230

Plus mínus souhlas. Je to nespravedlivé, ale je to tak.

+1/0
20.1.2022 20:36
Foto

Š30á22r48k15a 17M64a58t17y42á76š72o75v76á 1471105552909

Vyléčený alkoholik neexistuje...pouze abstinující alkoholik... (vyléčený by byl, kdyby se pak mohl napít a nespadl by do toho znova...)

+4/0
20.1.2022 6:26
Foto

B47l51a28n68k77a 48F54a72y 1511223286849

já vím, opraveno..

0/0
20.1.2022 17:06
Foto

J75a51n 17A97n74d21r67l31e 1857116877334

s celkovym vyznenim clanku souhlasim , ale mate tam jednu nelogicnost: na jednom miste pisete - spravne- ze alkoholik se nemuze vylecit, ale jen dozivotne abstinovat a o par radku dal mate slovni spojeni "vyleceny alkoholik", ovsem bez uvozovek, takze cemu verite? muze se vylecit anebo jen zalecit? hezky den

0/0
20.1.2022 3:58
Foto

B48l15a43n67k16a 32F53a39y 1181343936439

opraveno..

0/0
20.1.2022 17:06
Foto

I52v73a93n42a 65L52a39n31c66e 3346658767127

Znám dva případy: jeden byl můj bývalý český ex, řekl: jakmile se narodí malé, nevěděli jsme, jestli to bude holka nebo kluk, tak přestává kouřit. A přestal, ze dne na den. Ale s alkoholem a hospody vymetal dál a rád. Nikdy neřekl, že by s tím přestal, a tak nikdy nepřestal.

Další příklad mi vyprávěl můj nynější manžel, kdy jeho děda byl alkoholic a babička mu řekla, že s ním skončila a stěhuje se pryč. Tak jeho děda postavil pro babičku barák a už se nikdy nenapil. Vypadá to až neskutečně, ale pokud se někdo rozhodne z vlastní vůle, tak asi dokáže přestat s jakoukoliv závislostí.:-)

+5/0
19.1.2022 23:03
Foto

E36v41a 34S15á46d62e93c81k27á 5983491383827

Rozhodnutí je silnější, než vůle.R^

+2/0
20.1.2022 2:05
Foto

I15r95e41n45a 43K81r13o40u67p93o37v52á 4450453937642

Problém je, že u naprosté většiny závislých je objekt jejich závislosti (ať alkohol, drogy, vzrušení ze hry, citová vazba) důležitější, než cokoli jiného. Takový závislý člověk přijde o všechno - zdraví, majetek, rodinu, práci - ale kdybymohl mít jedno jediné přání (které by se mu splnilo, jako v pohádkách), nepřál by si zbavit se závislosti, ale mít neomezený přístup k předmětu své závislosti.

Upustit od své náruživosti dokáží obvykle (mají-li silný důvod) abuzéři, dalo by se říci zneužívači nebo nadužívači, zkrátka ti, kteří něco přehánějí (ať konzumaci alkoholu nebo třeba sázení), ale nejsou skutečně závislí.

Problém s rozhodnutím "prostě přestanu" navíc je, že nejde jen o sílu vůle, závislost je i na úrovni fungování organismu, abstinenční příznaky mohou být strašlivé. Takže odborná pomoc je obvykle nezbytná.

+1/0
20.1.2022 15:25
Foto

Š92á24r48k65a 65M79e90d29k34o71v70á 7104615356740

Závislost je mrcha. O tom něco vím.

+4/0
19.1.2022 22:08
Foto

T53o13m81á46š 43V89o31d90v82á73ř70k67a 3473951617104

Moje zkušenost - zásadní k přerušení jakékoli závislosti (nově bažení neboli craving), je motivace. Říci si, že zítra přestanu kouřit, chlastat, hrát automaty atd. je bezpředmětné. Pokud však existuje vážná motivace (kupříkladu dítě alkoholika mu řekne, že mu nikdy neukáže vnuka), je to velmi silný impuls.

Další nutností je derivace závislosti jiným směrem - často pohyb (běh, kolo) a extrémní výkony. Je to sice také závislost, avšak méně škodlivá.

Ale je to těžké....

+5/0
19.1.2022 20:37
Foto

M27i10l26a34n 83Š10ť72a27s35t15n21ý 8208702215137

Já jsem si po 30 letech středně silného kouření (15 denně) řekl "od zítřka nekouřím", aniž jsem k tomu měl nějakou extra motivaci, a už je to 22 let, co jsem nevzal cigaretu do úst. Podle mne je tedy zásadní silná vůle své rozhodnutí dodržet, bez ohledu na to, zda bylo něčím motivováno. Znám dost lidí, kteří měli silnou motivaci (typicky zdravotní důvody) a přesto vesele hulili i při pobytu v nemocnici.

0/0
20.1.2022 19:11
Foto

J78o42s28e82f 48K63o98š60í73č70e32k 7651915933210

Popisujete to všechno velmi, velmi romanticky. Lidé si alkoholismus nemístně idealizují, jakože jeden má žízeň, tak bumbá, pak je veselý, nebo naopak má depku, nebo se popere a jak příjde domů, tak ženě nařeže a děti pláčí atd. A tohle dělá pořád dokola, protože si nemůže pomoci, tak je potřeba mu podat přátelskou ruku a dílo se zdaří. - - - - No ale ne, takhle to není. Alkohol je jedna z nejtvrdších drog, a co je na tom nejhorší, dlouho to trvá, a jen málokdo najde milosrdnou smrt v tom, že se předávkuje, jako je to u nelegálních drog, kdy je to časem jen a jen loterie, co si lidi vpraví do žíly. Pití je pro alkoholika především otázkou dlouhodobé otravy, postupného selhávání společenského, duševního a fyzického. Konce jsou opravdický otřes - jenom my to nevidíme. Společnost totiž má prostředky k tomu, uklidit alkoholika, v jeho finální fázi, ostatním lidem z dohledu. Jestli je to dobře nebo špatně, to nevím. Ale chápu, že toto je příčinou toho, že lidé vůbec nedokáží zhodnotit, jak se věci mají třeba se Zemanem.

+1/0
19.1.2022 19:58
Foto

B52l33a71n70k52a 98F44a10y 1891533406639

nemyslím si, že jsem to popsala romanticky..

0/0
19.1.2022 20:20
Foto

J20o38s78e20f 29K70o69š90í35č29e22k 7231465273490

Pojala jste to tak, že alkoholik si může vybrat. Nemůže, pokud je to opravdu alkoholik, tak na výběr nemá /kdo má na výběr, tak jenom hodně chlastá, ale hardcore alkoholik ještě rozhodně není/. Kdybyste psala o opravdových alkoholicích, vezmete to pěkně od konce, třeba popisem těch zubožených těl. Nebudete popisovat jen ty veselé začátky, a občasné průďo spojené s tím, že se opilci chovají asociálně.

0/0
20.1.2022 10:12
Foto

B51l62a61n44k79a 33F24a61y 1871473106679

jestli máte více zkušeností, tak o tom napište, já jsem popsala jen dvě závislosti a to okrajově, samozřejmě jsem četla i zpovědi alkoholiků, třeba pana Fouska a viděla filmové zpracování a je mi jasné, že alkoholik se často uchlastá k smrti, ale bohužel propaganda nadměrného pití u nás je, že je to pohodička a běží dál..;-(

+1/0
20.1.2022 18:06
Foto

J13o43s41e37f 39K18o98š87í31č94e59k 7131935323120

Koukněte, shora kdosi píše, s odvolávkou na Menšíka v Dobrých holubech, že jsou lidi, co mohou pochlastávat celý život a nějak tím projdou, víceméně beze ztráty kytičky. Já to vidím taky tak. Lidi kolem mne, co se uchlastali /a jsou buď mrtví, nebo bezmocné ležící trosky/, měli okamžik zlomu zhruba mezi 35 a 45 lety. Tam se to láme, tam jde o opakovaná selhání jater, portální hypertenzi a s tím související chronický ascites, rozvrat metabolismu bílkovin, prudké zestárnutí - fyzicky i vzhledem (člověk skutečně během 5 let vypadá o 30 let starší), definitivní ztráta práce a sociálního zázemí - a dost často konec nějakým úrazem, jinak relativně banálním, jenže pro ně smrtelným - z důvodu vyčerpání rezerv organismu. Někdo to celé přežije - jako nesoběstačná pomočující se troska. - - - - A přitom je tolik lidí, co nechlastají zase o tolik méně a jejich organismus to tak nějak zvládá. Asi záleží na imunitním systému, někdo ho má lepší a někdo horší, asi. - - - Proto, že se někdo rád napije a teda o víkendu hodně hodně, tak ještě není alkoholik, v úplném smyslu toho slova. Ale možná má nakročeno - jen to ještě neví. Ale až se to dozví, nebude fakticky cesty zpět.

0/0
20.1.2022 20:48
Foto

B85l32a20n58k34a 34F59a91y 1471383196609

no jak jste popsal výše v postu, vy musíte vědět jak na tom jste, ale závislost na alkoholu může být, že si dáte denně jen 2 dcl a pořád každý den, říká se tomu hladinkový alkoholismus a k tomu třena nekontrolovatelné kouření, znám takové lidí a každá závislost je únik před neřešením vlastních démonů, takže ani víkendové chlastánní někoho, kdo sice žije, ale neumřel není podle mne jen chlastní, ale alkoholismus, který člověka zatím úplně zdravotně a psychicky nezdevastoval nebo rovnou nezabil..

0/0
20.1.2022 21:22
Foto

J40o95s75e89f 72K29o12š65í56č92e90k 7821155463390

Tak to je spor o definici. Jenomže nazývat víkendové jezdce alkoholiky je prostě inflace pojmu. Tady dost zostra chlastá 30% populace, to bychom byli národ alkoholiků. Spíš bych používal pojem "rizikové pití". To mi dává větší smysl, protože pak někdo rizikově pije celý život, někdo 20 let a hotovo. Podobné je to s kouřením - je každodenní rituální kuřák dýmky tabakista? No není, to je spíše koníček. Tabakista je člověk, co má žluté prsty, zažloutlý knír, smrdí jako navlhlý popelník, všude trousí popel a pokud mu seberete cigarety, tak vás zmlátí hlava nehlava. A když pak ty cigára nedostane, tak se třese a pláče. Což asi příležitostnému kuřákovi nehrozí, že. Podobné je to se "sportovním" chlastáním. Holt nemůže každý lejt první ligu, no.

0/0
21.1.2022 6:57
Foto

J27o56s12e57f 49K57o30š37í38č77e87k 7741425533500

Ještě jsem kdysi přemýšlel, kde je ta hranice, kde už je to vážný. A myslím že fakticky je to moment, kdy si člověk zavleče chlast na pracoviště. Pokud má člověk v kanclu v šupleti balantýnku "pro strýčka příhodu", tak už to není ok. A pokud si dá v práci někdy panáka, tak to už je cesta do pekel. Pak to končí opitím se před desátou dopoledne a později ještě před cestou do práce. No a pak člověka z práce vyhodí a pokud tohle nic nezmění, tak jsem nikdy neslyšel o tom, že by to nevzalo rychlý konec.

0/0
21.1.2022 10:08
Foto

F93i98l29i56p 68V90r55a14c86o82v90s65k55ý 8910417361530

Dobrý den, nedokážu říct jak s alkoholem, protože do stadia alkoholika jsem se nikdy nepropil... ale jako vyléčený těžký kuřák, který měl kdysi i epizodku s gamblem můžu říct že mě nejvíc pomohla práce v podmínkách které mě nepokoušeli a hlavně nutnost své průšvihy zaplatit aby člověk mohl žít normálně dál... Dokonce jsem na ta témata i něco napsal, ale už to tu není... Rozhodně můžu říct, že pro mě byl fakt, že mě nikdo zbytečně nekonejšil a nechal se s tím porvat motivující. Chápu ale, že každý to má jinak. Jednu věc ale za jakéhokoli závisláka nikdo neudělá... Bez toho aby chtěl přestat, skutečně chtěl on sám ho z Pekla nikdo nevyvede.

+5/0
19.1.2022 19:43
Foto

B86l94a42n45k44a 79F68a12y 1201673466229

to máte pravdu..

+1/0
19.1.2022 19:46
Foto

V53o68k22o15u97n 91V63l57a77d47i71m51i25r 8742588909748

Tak s tim kourenim je to tak, ze jsem stejne jako klasik rikal zeprestat kourit je nejlehci vec na svete, protoze jsem kourit prestal snad tisickrat.

Ale vazne, pomohla mi zmena kolektivu v zamestnani, kde uz zadni kolegove nenabizeli cigaretu se slovy tumas, zapal si. A ta definitevne postedni cigareta byla tipnuta uz pred vic nez 40 roky.

+2/0
19.1.2022 19:49
Foto

F44i96l50i44p 87V47r20a15c59o28v59s54k57ý 8330187901130

já jsem bez cigaret zatím jen 11 let.... předtím jsem skončil jednou a nekouřil dva roky, na zábavě jsem si dal "jenom jednu k pivu" a pak nemohl přestat. Takže vím, že nesmím....

+2/0
19.1.2022 19:54
Foto

V38o31k53o49u93n 49V72l95a18d56i70m93i28r 8152208219458

Ja byl par let po posledni cigarete na sluzebni ceste v zemi vychazejiciho slunce. atamni kolegove byli stejne otravni s tim zapal si jako ti cesti kdysi.

tak jsem situ cigaretu vzal, rozzvejkal a udela jako ze jsem ji polkl. Po vseobecnem udivu co jsem to za blba kdyz pozornost opadla jsem ji nenapadne odstranil do kapesniku a mel jsem na zbytek pobytu pokoj.

+1/0
19.1.2022 20:02
Foto

V32o49k71o49u65n 31V11l10a47d73i13m13i29r 8242628599228

Jak je videt u ana "prezidenta" tak ano. Ale dostane takovou peci i Pepicek Nohejlu z Horni dolni?

0/0
19.1.2022 19:32
Foto

S45l36a47v34o50m57í77r 47B79e89n49e20š 6402227490424

Nedostane.

V žádné zemi na světě nedostane Pepíček Nohejlů z Horní Dolní stejnou péči jako hlava státu.

Poslední případ, kdy hlava českého státu dostala péči sice výbornou, ale nikoli jako hlava státu, byl Karel IV. v roce 1350 v Itálii, kdy utrpěl zranění, na které by s trochou smůly umřel i dnes, natož tehdy, ale zázračně ho zachránili italští lékaři, kteří vůbec nevěděli, koho vlastně ošetřují, jelikož Karel IV. se toho rytířského turnaje účastnil inkognito, protože pro osobu jeho vysokého postavení by se neslušelo se k takové účasti veřejně přihlásit. Italští lékaři ho zázračně vyléčili tak, že i profesor Emanuel Vlček při ohledání jeho tělesných ostatků někdy v době, kerá se kryje s Husákovou normalizací, aniž by samozřejmě s ní souvisela, žasnul. Přitom si ti Italové tehdy mysleli, že léčí řadového francouzského rytíře, jakých byly ve Francii stovky a tisíce.

Karel to přežil díky souhře dvou zázraků: Že se tak znamenitá práce vůbec povedla a že navíc mu přála náhoda, protože i přes tu znamenitou práci bylo velice pravděpodobné, že zemře. Náhoda však zapracovala ve prospěch Václava alias Karla IV.

To byl poslední případ, kdy hlava českého státu byla léčena nikoli jako prominent. Od té doby byli všichni léčeni jako prominenti, včetně Václava Havla a Miloše Zemana.

Nehodnotím, zda je to správně, pouze říkám, že tomu tak prostě je.

+3/0
19.1.2022 20:55
Foto

J22o10s67e29f 62K72o10š51í48č55e74k 7681925873420

Dobře shrnuto!

0/0
20.1.2022 10:13
Foto

E44v16a 69S82á72d20e81c91k93á 5113851403617

Článek se Vám paní Blanko, moc povedl. Jednička s hvězdičkou.:-) Ty aspekty závislosti jste dobře vystihla. Závislost je iluze odděleného Já. Nejsme oddělení, jsme jednota. Přes to skrze své ego sami sebe zažíváme dost "prázdně". Uzdravení musí přijít zevnitř. Vše ostatní je jenom další iluze. V

R^R^R^

+4/0
19.1.2022 19:11
Foto

B89l17a60n63k69a 16F24a93y 1391583716369

děkuji za karmu, ano uzdravení musí přijít zevnitř..

+3/0
19.1.2022 19:28

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz